5.,, RÓWNY START – Dajcie mi szansę, bo też mogę” – okres realizacji 01.08.2008-31.07.2009
Celem głównym projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych, podnoszenie jakości procesu kształcenia poprzez realizację programów rozwojowych wszystkich szkół działających na terenie gminy.
Projektem zostały objęte wszystkie dzieci ze wszystkich szkół z terenu Gminy Skierniewice tj. 5 szkół podstawowych i 1 gimnazjum. W ramach projektu dzieci i młodziez uczęszczała na następujące zadania dodatkowego:
REALIZACJA POPRZEZ NASTĘPUJĄCE DZIAŁANIA:
-dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze prowadzono
Dla 5 szkół podstawowych:
a)zajęcia zintegrowane
b)zajęcia z j.polskiego
c)zajęcia z matematyki
d)zajęcia z j.angielskiego
Dla 1 gimnazjum
a)zajęcia z j.polskiego
b)zajęcia z matematyki
c)zajęcia biologiczno-chemiczne
-zajęcia motywująco-rozwijające prowadzone dla 5 szkół podstawowych:
a)zajęcia dla wszystkich uczniów klas IV-VI-3 grupy w każdej szkole.
Dla 1 gimnazjum:
a)zajęcia dla wszystkich uczniów klas I-III-4 grupy
-zajęcia korekcyjno-kompensacyjne ze specjalistami (m.in. z psychologiem,z logopedą, z oligofrenopedagogiem) Zajęciami zostały objęte dzieci posiadające opinie oraz orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej-66 osób.
-zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej. Zajęciami zostali objęci 2 uczniów uczęszczających do gimnazjum. Zajęcia będą prowadzone 2 razy w tygodniu po 2 godz. z każdym uczniem z osobna.
-dodatkowe zajęcia rozwijające wiedzę i umiejętności. Zajęcia prowadzono w postaci kół zainteresowań:
Dla 5 szkół podstawowych:
a)kółko polonistyczne,
b)kółko matematyczne
c)kółko j.angielskiego
d)kółko informatyczne dla klas I-VI-6 grup w każdej szkole
Dla 1 gimnazjum:
a)kółko j.angielskiego
b)kółko informatyczne
-zajęcia rozwijające zainteresowania, zamiłowania i uzdolnienia.
.Zajęcia te prowadzono w postaci kół zainteresowań:
Dla 5 szkół podst.(grupy po 10):
a)kółko ekologiczno-przyrodnicze
b)kółko regionalne
Dla 1 gimnazjum:
a)kółko turystyczno-krajoznawcze
b)kółko regionalne.
-zajęcia umożliwiające uczniom zdobywanie dodatkowej wiedzy i umiejętności w kontekście wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. W ich ramach zaplanowano:
a)zajęcia przedsiębiorczości
b)zajęcia proorientacji zawodowej
c)zajęcia z zastosowania technologii informatycznych.
Projekt zakończył się Konkursem międzyszkolne z j.polskiego, matematyki i j.angielskiego dla szkół podstawowych celem wyłonienia najlepszych uczniów w danej dziedzinie, a także motywowania dzieci i młodzieży uczącej się do zdobywania wiedzy na zajęciach pozalekcyjnych.